Nastavnik je "svaki podučavatelj, a onda posebno uspješan podučavatelj, dakle onaj tko je nekoga nečemu ne samo poučavao nego i zaista naučio"(Mislav Polić, 1997.)
Sokratova prisega (H. von Hentig, 1997.)
Kao učitelj i odgajatelj obvezujem se:
- Štovati osobine svakog djeteta i braniti ih od svih
- Štovati djetetove osjećaje, uzeti ga ozbiljno u obzir
- Koliko je moguće spoznati zakonitost djetetova razvoja i omogućiti djetetu prihvaćanje te zakonitosti
- Otkriti i unaprijediti djetetove sklonosti
- Zaštititi ga i pomoći mu pri prevladavanju straha i krivnje, zloće i laži, sumnji i nepovjerenja
- Ne lomiti njegovu volju, pomoći mu da razum ovlada njegovom voljom, poučiti ga kako se koristiti razumom
- Osposobiti ga za preuzimanje odgovornosti u zajednici i za zajednicu
- Koliko mi je ljudski moguće, sam ću tako živjeti i primjerom pokazati kako se prevladavaju teškoće, napadi svijeta i prigode što ih nudi, a osobito vlastita ograničenja i krivice
- U skladu sa svojim snagama pobrinut ću se da naraštaji koji dolazi zatekne takav svijet u kojem se isplati živjeti i u kojem naslijeđeni tereti i poteškoće ne pritišću vlastite ideje i mogućnosti,
- Javno ću obrazložiti svoja uvjerenja i djela, izložit ću se kritici-posebno kritici onih koji su time pogođeni kao i kritici stručnjaka. Savjesno ću provjeravati svoj prosudbe
- Usprotivit ću se ipak svim osobama i odnosima – pritisku javnog mnijenja, interesima skupina, propisima službe-budu li sprječavali namjere koje sam ovdje iznio.