2022-04-05 11:23:37 Predavanje prof. Anite Peti-Stantić "Kome danas trebaju knjige i čitanje?" U utorak 29. ožujka 2022. učenici 2.c i 2. d razreda, u organizaciji profesorice Tajane Bundara i školske knjižničarke Lucije Dražić-Šegrt te uz sudjelovanje prof. Vilme Alfirević i prof. Anite Vuletin, sudjelovali su u našoj školi na predavanju i virtualnom gostovanju profesorice Anite Peti-Stantić. Anita Peti-Stantić redovita je profesorica južnoslavenskih jezika i poredbene lingvistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i voditeljica Katedre za slovenski jezik i književnost. Radove objavljuje u domaćim i stranim znanstvenim publikacijama, a sudjelovala je na brojnim znanstvenim skupovima u zemlji i inozmstvu te održala niz pozvanih predavanja na inozemnim sveučilištima, europskima i američkima. Kao urednica, osnovala je i godinama vodila biblioteku za mlade Krijesnica u izdavačkoj kući Golden Marketing, a 2007. je u izdavačkoj kući Algoritam osnovala biblioteku za mlade Arboretum Electa, koju je uređivala do 2015. Na hrvatski je sa slovenskoga prevela knjigu Mete Grosman U obranu čitanja: čitatelj i književnost u 21. stoljeću (Algoritam, 2010), a tijekom svoga boravka na Sveučilištu Tufts surađivala je s Maryanne Wolf i Stephanie Gottwald u Centru za čitanje i lingvistička istraživanja te se specijalizirala za RAVE-O metodu. U slobodno se vrijeme bavi prevođenjem. U posljednjih joj je 5 godina objavljeno 20 knjiga prijevoda. (preuzeto s dhkp.hr). Napisala je nekoliko znanstvenih monografija, nekoliko desetaka znanstvenih članaka, veliki slovensko-hrvatski rječnik zajedno s Vladimirom Velički Jezične igre za velike i male i samostalno knjigu Čitanjem do (spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti. Zajedno s kćeri Vedranom napisala je dvije knjige koje se bave popularizacijom čitanja i promocijom važnosti čitanja popularnoznanstvenih tekstova: Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?, Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim bavim zanaošću ( i kako je do toga došlo)?. Iznimno nam je drago što se prof. Peti-Stantić vrlo rado odazvala našem pozivu i što su učenici imali priliku "iz prve ruke", virtualne doduše, slušati i učiti, od takvog autoriteta u akademskom i znanstvenom svijetu kao što je prof. Peti-Stantić, o važnosti i dobrobiti čitanja i razvijanja čitalačke sposobnosti. Profesorica je velikodušno podijelila svoju prezentaciju i učinila je dostupnom za korištenje učenicima i nastavnicima. Svi smo kao društvo, a osobito odgojno-obrazovni djelatnici, odgovorni da u svom svakodnevnom radu osvještavamo važnost dubinskog čitanja i važnost podizanja čitalačke pismenosti te je ova tema, danas važnija nego ikad prije, pitanje od nacionalnog interesa i budućeg društvenog, kulturnog i gospodarskog razvoja. Svakako želim napomenuti da su gore navedene knjige o važnosti čitanja popularnoznanstvenih tekstova i općenito o dobrobiti čitanja dostupne za posudbu u našoj školskoj knjižnici. Impresije o održanom predavanju učenici su pisali u sklopu nastave engleskog jezika (anonimno u digitalnom alatu Mentimetru) pa su i njihovi dojmovi na engleskom jeziku,a u prijevodu kažu sljedeće: "Predavanje me potaknulo na čitanje knjiga koje mi se zaista sviđaju makar samo 15 min dnevno." "Uživao/-la sam na predavanju jer sam naučio/la koji su važni čimbenici čitanja, kako se čitanje odražava na nas te zašto moramo čitati više. Potaknulo me da razmislim čitam li uopće dovoljno." " Sviđa mi se što je profesorica navela razloge zašto ljudi ne čitaju i zašto su knjige važne. ja ne želim čitati knjige i nisam zainteresiran /na za čitanje. Mislim da je čitanje dosadno pa mi je i predavanje bilo dosadno." "Kroz ovo predavanje naučio/la sam puno o čitanju. Sviđa mi se kako nam je profesorica predstavila važnost čitanja. Potaknulo me da više čitam jer sam do sada čitao/la samo ono što sam morao/la." "Predavanje mi je bilo zabavno. Naučio/la sam puno korisnih stvari. ohrabrilo me da čitam više. nadam se da ću u budućnosti čitati zanimljive i korisne knjige i da ću svoje znanje moći prenijeti nekom drugom." "Naučio/la sam mnogo o čitanju. Sviđa mi se kako nam je prof. prezentirala i potaknilo me da čitam više." "Zaista m i se svidjelo predavanje o čitanju. Knjige koje je prof. Anita napisala čine se vrlo zanimljive i želim ih pročitati. Sviđa mi se što njene knjige imaju poglavlja i ne trebamo pročitati cijelu knjigu." "Vrlo dobro predavanje. Želim pročitati više knjiga u budućnosti." "želim čitati više knjiga i stvarno mi se svidjelo predavanje koje smo odslušali u utorak." "Vrlo zanimljivo predavanje. Dobili smo priliku saznati više o samom čitanju i da prakticiramo ono što baš i ne volimo" Vjerujem da će barem neki početi uživati u čitanju! |
Srednja škola Ivana Lucića Trogir |