Pedagoški kutak
Nastavnici

Nastavnik je “svaki podučavatelj, a onda posebno uspješan podučavatelj, dakle onaj tko je nekoga nečemu ne samo poučavao nego i zaista naučio” (Mislav Polić, 1997.)

Sokratova prisega (H. von Hentig, 1997.)

Kao učitelj i odgajatelj obvezujem se:

  • Poštovati osobine svakog djeteta i braniti ih od svih
  • Zalagati se za njegovo duhovno i tjelesno zdravlje
  • Poštovati djetetove osjećaje, uzeti ga ozbiljno u obzir
  • Tražiti njegov pristanak za sve što mu činim vezano uz njegovu ličnost, jednako kako bih postupio prema odraslome,
  • Koliko je moguće spoznati zakonitost djetetova razvoja i omogućiti djetetu prihvaćanje te zakonitosti
  • Otkriti i unaprijediti djetetove sklonosti
  • Zaštititi ga i pomoći mu pri prevladavanju straha i krivnje, zloće i laži, sumnji i nepovjerenja
  • Ne lomiti njegovu volju, pomoći mu da razum ovlada njegovom voljom, poučiti ga kako se koristiti razumom: uijeću razumijevanja i shvaćanja
  • Osposobiti ga za preuzimanje odgovornosti u zajednici i za zajednicu
  • Omogućiti mu stjecanje iskustva o svijetu kakav doista jest, ali ga ne podvlastiti takvom svijetu
  • Omogućiti mu spoznati prave vrijednosti i shvatitit što je uistinu dobar život
  • Pružiti mu viziju boljeg svijeta i uvjeriti ga kako u je moguće ostvariti
  • Poučiti ga istinoljubivosti, a ne istini.

Također se obvezujem:

  • Koliko mi je ljudski moguće, sam ću tako živjeti i primjerom pokazati kako se prevladavaju teškoće, napadi svijeta i prigode što ih nudi, a osobito vlastita ograničenja i krivice,
  • U skladu sa svojim snagama pobrinut ću se da naraštaji koji dolaze zateknu takav svijet u kojem se isplati živjeti i u kojem naslijeđeni tereti i poteškoće ne pritišću vlastite ideje i mogućnosti,
  • Javno ću obrazložiti moja uvjerenja i djela, izložit ću se kritici – posebno kritici onih koji su time pogođeni kao i kritici stručnjaka. Savjesno ću provjeravati vlastite prosudbe,
  • Usprotivit ću se ipak svim osobama i odnosima – pritisku javnog mnijenja, interesima skupina, propisima službe – budu li sprječavali namjere koje sam ovdje iznio.
  • Ovu obvezu snažim svojom spremnošću na provjeru vlastitog rada i djelovanja u svako doba pa tako i mene kao osobe putem navedenih mjerila.

Pedagoški kutak – Nastavnici

Strategije poučavanja i učenja za kritičko mišljenje

Klikom na sliku otvori stranicu.

Kritičko mišljenje doprinosi: lakšem praćenju nastavnih sadržaja, kritičkom vrednovanju, višim razinama usvojenosti i razumijevanju nastavnih sadržaja, samoreguliranom učenju i samoevaluaciji

Nova paradigma učenja i poučavanja

Klikom na sliku otvori stranicu.

Četiri osnovna pitanja nastave:
• Koga poučavati?
• Što (o čemu) poučavati?
• Kako trebamo poučavati?
• Čemu (s kojim ciljem) treba  poučavati?

Učenje putem rješavanjem problema i istraživačko učenje

Stranicu otvorite klikom na sliku

Aktivno učenje
„…skup različitih aktivnosti kojima se nastava fokusira na učenike.” (Šimičić, S.2012.)

Kako kvalitetno vrednovati ?

Stranicu otvorite klikom na sliku.

Vrednovanje se temelji na kriterijskom pristupu koje podrazumijeva provjeru postignutih ishoda učenja, usporedbu uradaka s kriterijima te kao takvo potiče suradnju. Razlikujemo vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenog.

Skip to content