« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Stranicu uređuje: Tajana Bundara, prof.mentor
Osnivač projekta:
Tajana Bundara, prof.mentor
Su-osnivač:
Hanna-Kaisa Malinen, English Teacher, MEd., International coordinator
Sudionici:
Ville Kempas, Anita Vuletin, prof.savjetnik, Sanja Božinović, prof.izvrsni savjetnik, Snježana Omazić, prof.savjetnik
1.d, OŠ Kman Kocunar iz Splita, OŠ Nikole Hribara iz Velike Gorice i Mutalan koulu škola iz Finske
Opis projekta
Čitanje jača um. Potiče pamćenje, razbuktava maštu, poboljšava analitičke sposobnosti, vještine razmišljanja. U ovom projektu krećemo korak dalje – povezujemo različite generacije pomoću čitanja na način da stariji učenici (1.d) složene priče prilagođavaju mlađim učenicima (OŠ Kman Kocunar iz Splita, OŠ Nikole Hribara iz Velike Gorice i Mutalan koulu škola iz Finske). Osim što trebaju savladati vještinu sažimanja složenijeg teksta, naši učenici trebaju izraditi i niz digitalnih proizvoda. E-zadatke koji slijede nakon čitanja prilagođenih priča svaka škola prilagođava svojoj razrednoj i dobnoj situaciji, pa će neke škole izrađivati video-priče, video-mamce, GIFove, kratke skečeve, a neke Minecraft igrice.
Naš je cilj razviti sljedeće:
• vještine kritičkog razmišljanja
• inovativno razmišljanje
• vještine rješavanja problema
• vještine čitanja, slušanja i govorenja
• međukulturne kompetencije
• socijalnu i emocionalnu inteligenciju
• digitalne kompetencije
• komunikacijsko-jezične kometencije na engleskom jeziku
Proces rada
Priče su odabrane iz zbirke priča ‘ Buddha at Bedtime ’, Dharmachari Nagaraja. Ovo su priče o ljubavi i mudrosti koje potiču suosjećanje, maštu i kreativnost. Planiramo održati tri online međunarodne konferencije na kojima će učenici izmijenjivati projektna iskustva i rezultate.
rujan 2022.
•upoznavanje sudionika s radnim procesom
listopad 2022.
•pripreme za prvu online konferenciju: On the Same Page Conference
studeni 2022.
• konferencija On the Same Page – učenici prikazuju svoje proizvode svojim vršnjacima, vršnjačko vrednovanje
prosinac 2022.
• e-zadaci: izrada edukativnih igara, videozapisa, meme-ova, gif-ova…
siječanj, veljača 2023.
• pripreme za 2. internetsku konferenciju
ožujak 2023.
travanj, svibanj 2023.
• izrada završnih proizvoda
• refleksija i evaluacija
lipanj, srpanj 2023.
• diseminacija
Očekivani rezultati
• poboljšane vještine čitanja, slušanja i govorenja
• razvijenija vještina kritičkog razmišljanja
• poboljšane digitalne vještine
• unaprijeđeno znanje engleskog jezika
• pojačana socijalna i emocionalna inteligencija
• poboljšana motivacija za čitanje
• potaknuta mašta i kreativnost
• jača veza među generacijama
Sažetke priča možete pogleadti u ovoj Sway-kolekciji:
https://sway.office.com/F8t5WoZbCdGnz5fR?ref=Link&loc=play
2.dio projektnih aktivnosti
https://sway.office.com/zyiuTvxngEjChMr2?ref=Link
1. međunarodna smotra čitalačkih aktivnosti - On the Same Page
21.11. 2022. prof. Tajana Bundara organizirala je 1. međunarodnu konferenciju na kojoj su učenici partnerskih škola i zemalja predstavili svoje proizvode.
Bila je to interaktivna izložba bogatih video-priča, stripova i ostalih učeničkih uradaka nastalih iz sažetaka kompleksnih priča. Naime, učenici 1.d su složene priče prilagodili osnovnoškolcima uz niz interaktivnih zadataka pomoću kojih smo provjerili čitanje s razumijevanjem - spoj vještine čitanja s digitalnim alatima i vještinama 21.stoljeća.
Srednjoškolci su bili ugodno iznenađeni ozbiljnim pristupom projektnim aktivnostima i angažmanom učenika osnovnih škola. Mentori škola partnera, prof.Snježana Omazić, prof.Sanja Božinović suštinski su motivirali svoje učenike na rad.
1.d moderatori konferencije - Fani Babić, Mihovil Papić. Aron ratko brajković, Emma Strauss
Visok nivo entuzijazma u Finskoj
Animirani sažetak priče u izvedbi 9-godišnjih Finaca
Isječak iz stripa
Uradak iz OŠ Kman-Kocunar, Split pod vodstvom mentorice prof.Snježane Omazić
Pouke iz priča
Avatari glavnih likova
Na kraju smo proveli vršnjačko vrednovanje i prema glasovima vršnjaka za najomiljenije uradke proglašeni su video uradci 9-godišnjih Finaca.
Evo kakva je bila atmosfera u finskim redovima - vatromet euforije!
2. međunarodna smotra kreativnosti - Internationa Fiction Addiction
13.03. 2023. prof. Tajana Bundara organizirala je 2. međunarodnu konferenciju u 1.d. Sudionici su bili mentorice učenika iz OŠ prof.Snježana Omazić i prof.Ville Kempas iz Finkse i njihovi marljivi učenici.
Ovog puta mlađi učenici su dobili ključne riječi iz priča na osnovu kojih su pogađali sadržaj priče i izrađivali potpuno nove verzije priča pomoću digitalnih alata. Mašta je radila svašta, pa smo dobili nove zanimljive inačice priča, a učenici su se služili IKT-alatima po izboru, važan moment i za nas nastavnike, zapravo projektni dio u kojem mi, nastavnici, učimo od učenika. Pa su nastali book traileri pomoću Robloxa, potpuno nova priča u Minecraftu, zatim video-priča u Gatcha alatu, itd.
Evo nekih primjera:
OŠ Kman-Kocunar Split, mentorica prof.Snježana Omazić
Alat: Gatcha
Fani Babić 1.d, mentorica prof.Tajana Bundara
Alat: gif maker
OŠ Kman-Kocunar Split, mentorica prof.Snježana Omazić
Alat: Roblox
OŠ Kman-Kocunar Split, mentorica prof.Snježana Omazić
Alat:Roblox
Refleksija i evaluacija
Na poveznicama možete poslušati impresije učenika o projektu:
Diseminacija
19.05.2023. u Beogradu na Učiteljskom fakultetu prof. Bundara predstavila je projekt na internacionalnoj konferenciji u organizaciji ELTA Serbia. Izabrana je kao predstavnik HUPE organizacije.
Evo što piše u izvješću ELTE s konferencije:
"Seizing the 7Cs within the Mixed Minds Talk by Tajana Bundara, a teacher from Croatia,presented the international project promoting reading skills and it sounded like an inspiring initiative. It was great to hear that the project focused on cooperation and communication at different educational levels, utilizing digital technology to enhance learning experiences. The main question Tajana posed was how teachers could teach their students skills important for their
https://drive.google.com/file/d/1qAD2woDywjX6WD9HK8mijKvzNjyttln7/view?usp=drive_link